Vet inte vad du menar med "bra bussar" men det var typiska grekiska lokalbussar, förmodligen ganska nya och helt okej för den korta resan (max 45 min).
Jag minns inte om vi bad dem säga till när vi var framme, men troligen gjorde vi inte det eftersom jag inte har några goda erfarenheter av att göra så i Grekland. Vi försökte nog helt enkelt hålla reda på var vi var med hjälp av kartan, och när vi trodde vi var framme frågade vi säkert chauffören eller någon passagerare om det var rätt ställe, innan vi klev av.
Hur som helst var det inte svårt. När vi till exempel skulle till Elios var det ingen tvekan om att vi var där, och inte när vi klev av vid Agnonda heller.
Det som är roligt med att åka lokalbuss på små öar i Grekland är att man får se en del av vardagslivet. Åker man till exempel från stan med förmiddagsbussen så åker man tillsammans med kvinnorna som varit in till stan och gjort dagens inköp.
Och med 12.30-bussen åker man tillsammans med männen som träffats på något cafeneon under förmiddagen och nu är på väg hem till lunchen.