Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-06, 19:29
Sokrates Sokrates är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009
Standard Sv: Karriär i Aten?

Hej Veronica!

Jag tycker att du ska börja med att kontakta företag i samma bransch som du arbetar inom, nu talar inte du grekiska och det kan bli ett litet hinder på vägen, men det finns multinationella företag som kan tänka sig att anställa
dig om de finner att du har rätt kompetens och då även ge dig möjligheten att lära dig grekiska parallellt.
Generellt så är dom väldigt duktiga på engelska i affärslivet så man kommer mycket långt med det.
Sen när det kommer till löner så håller jag med dig om att det man läser om här på forumet inte ger en klar bild av lönerna i Grekland.
I och med att jag själv har min släkt i Grekland samt en hel del goda vänner som har flyttat tillbaka (ca 10-15 år sedan) så vet jag att de fick bättre lön och förmåner i Grekland än vad de hade i Sverige.
Ett annat tips är att du kontaktar olika bemanningsföretag i Athen.

Jag kan väl tillägga att ditt 'löneanspråk' inte alls är orealistiskt, lyckas du få ett bra arbete med en bra lön så är det bara att flytta enligt mig, det är inte helt fel att kunna ta ett dopp vid Athens riviera efter arbetet och sen ge sig ut i Athens fantastiska nattliv, det var ett litet sidospår men jag ville bara nämna det.

Jag vet inte ifall det här är till så mycket hjälp men undrar du över någonting så ska jag försöka vara behjälplig.

Nej, nu måste jag till polarn och se Sverige-Danmark.
Svara med citat