Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Måste få berömma dig Elisabet. Vilket föredömligt trevligt sätt att visa bilderna på i det collage som du gjort. Fina bilder dessutom.
|
Tack. Roligt att du gillar dem. Collaget gjorde jag för något år sedan när någon annan frågade om Alonissos, så det har varit med i forumet förut. Det ligger kvar på Photobucket, så det var enkelt att bara länka till det igen.
Citat:
Ursprungligen postat av Vilma
Elisabet! Tack för de fina bilderna,så fint det ser ut! Jag blev verkligen sugen på att åka dit. Det skulle också vara kul att se delfiner simma vid båten! Men jag blir lite tveksam om vi kommer att åka dit, när ni är två som tycker att båtresan är för lång.
Blev nyfiken på Skiathos utflykten" 100 gånger bättre". Varför var den så mycket bättre?
Att göra båda turerna blir för mycket för oss som bara åker en vecka.
|
Jag tycker absolut att ni ska åka till Alonossos om ni är sugna på det! Det är en vacker ö och det var en fin dag, även om båtresan var i längsta laget för vår smak - men ni kommer säkert inte alls att tycka att den är särskilt lång, nu när ni förväntar er att den är det
Båtturen runt Skiathos avgår från Skiathos hamn, alltså inte från Skopelos, så den är inte ett alternativ för er om ni ska vara på Skopelos en vecka. Jag tog den bara som exempel på skillnaden. (Iofs kan man säkert ta en morgonfärja till Skiathos och hinna med båtturen och sedan hem igen på kvällen.) Den var bättre för att det var fler stopp med möjlighet till bad på varje ställe, kortare åktur mellan stoppen, för att båten var en underbar varsamt ombyggd gammal fiskebåt och för att personalen var så trevliga och vänliga. Vi föll dessutom pladask för Skiathos med sina underbara stränder, men inte för Skopelos, trots att det är en jättevacker ö.