Citat:
Ursprungligen postat av kimmen
Ingen har rätt att döma eller nedvärdera någon annan för dennes preferenser vad man vill göra på sin semester.
/kimmen
|
Kimmen, inte kan alla turister bo på ett och samma pensionat – det förstår till och med jag!

Men att det är överexploaterat på Rhodos tror jag inte bara det är jag som tycker. Det finns inte en enda ö i hela Grekland där det byggts så stora höghus till hotell som man har gjort på Rhodos. Det skulle verkligen vara synd på öar som Naxos, Kreta, ja vilka öar som helst om det låg sådana stora sjukhusliknande höghus som finns på norra Rhodos.
Det är min mening, och den vill jag gärna ha lov att ha, utan att det ska kallas nedvärderande.
Jag har förståelse för att man vill olika med sin semester, några vill uppleva, andra vill ha det lugnt och skönt, några vill ha fest och livat, andra vill något annat. Och man kan till och med vilja olika från den ena semestern till den andra. Men personligen tycker jag, att Rhodos skulle ha varit en vackrare ö om man hade byggt mycket mindre hotell, som man gör på andra öar.