Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Säg att du ska ladda ner en hel site så blir det ju ganska mycket så det lär ska ta ganska länge med det grekiska bredbandet.... Vad som väl däremot är mera realistiskt är väl att du kan använda någons trådlösa nätverk där och då är det ju bara att surfa på bäst du vill.
|
Jag har själv ingen bärbar sedan länge så jag funderade inte så mycket över det hela. Det var bara sådan där gammal skräpinfo som dök upp i skallen när jag läste Arnes inlägg.
Jag tror att programmet dök upp när bärbart bredband började bli populärt, men innan trådlösa nätverk slog igenom. Därför fanns det nog en vettig tanke bakom det hela då. Men utvecklingen går ju så sanlöst fort att det blev väl obsolet tämligen fort...
Det är ju helt rätt att det förlorat sin betydelse idag när det finns "hotspots" och möjlighet att "låna" en oskyddad förbindelse...
Det värsta är att jag själv börjat bli sugen på en sådan där liten en... Mot min vilja. Och jag vet tyvärr hur DET brukar sluta.

Ett Kg extra på resan går nog...
Problemet är att jag kan ungefär NOLL om trådlöst. Så det är väl dags att börja läsa på då...
Och så kan man ju alltid få hjälp på Kalimera...