Nu såg jag att ni åker om en månad i slutet av juni och inte på måndag. 45€ kommer inte att räcka. Men det beror på vad ni kräver. Vill ni ha pool? Med kök eller utan? På Naxos kan ni nog klara er med 55-60€. I mitten på juni går ett dubbelrum på 20€ och om det låga antalet turister håller i sig kommer det inte blir några problem, men på Sifnos, Milos och Folegandros blir det nog svårare. Å andra sidan är ni där tidigare på säsongen.
Angående matkontot så tror jag det är väldigt individuellt. Vi bränner ca 20€/dag och person. Gyros eller ostpajer är perfekt lunch. Jag brukar aldrig vara särskilt hungrig mitt på dagen. Lunchproblemet undanstökat!
Frukost: juice, bröd, smör, ost, nescafé - 3€/pers.
Lunch: Oftast gyros eller pajer - 2-3€/pers. På taverna - ca. 8€/pers.
Middag: 10-12€/pers.
Vatten/dricka: 2-3€/pers.
Så här gör vi, men om man som Homeros vill äta också lunch ute, och sitta på taverna några timmar mitt på dagen, så är 100€/dag för er mer rimligt. Av någon anledning äter vi aldrig glass i Grekland. Inte för att vi inte vill, utan för att det helt enkelt aldrig blir av. Att sitta på taverna och pimpla dricka brukar vi inte heller göra. Kan ha att göra med de obekväma stolarna...

Däremot pimplar vi gärna på balkongen.