Hej!
Var på Menorca för hm.. oj, 17 år sen blir det!!! Tiden går fort
Vi var där i en vecka och bodde i Cala´n´Bosch ute på udden. Vi hyrde bil och åkte runt ganska mycket. Bl a till Cala Galdana och Mahon som Katitzi redan nämnt. Cala Galdana stannade vi bara i och fotade, men det kändes som ett ganska "lyxigt" ställe.
Vi var i en vit by, som jag tyvärr inte minns namnet på. Där gjordes (gör?) många modefotograferingar just för att det var så vitt. Väldigt läckert! Vi tog självklart också några "modefoton"!
Vi kollade in ett av de häftigaste discona jag har sett, det låg inne i en stor (utgrävd?) grotta, precis vid havet. Man gick nerför en massa trappor för att komma dit. Det kan verkligen rekommenderas! Vi var där på dagen, men det måste vara superhäftigt att "stuffa loss" där inne! Om man inte lider av någon form av klaustrofobi el höjdskräck
Och klostret ja, de hade en kopia av den kända statyn i Rio de Janeiro (om jag inte minns helt galet).
Det fanns mycket att titta på på ön, en massa fornlämningar, taulas och tojtas, el vad de nu hette

Någon brottslighet fanns knappt på ön, sa de. Det mest otrevliga vi råkade ut för under veckan var en tysk som snodde våran taxi mitt framför näsan på oss!!!
Om jag inte minns fel så var Menorca även känt för nån dryck, om det var Gin och nån annat syrlig, god dryck
Ha en riktigt härlig semester!!!
önskar Helena