Hej igen!
Ska försöka svara på alla frågor.
Vi tog flygstol med Ving, 1200:- per pers. Jag mailade till Villa Apollon och fick svar inom en timma, pris för studio var 315euro för 7nätter.
Det finns många bra restauranger några vi prövade var 1901, Asprolito,Dionysos och en liten grilltaverna som jag är lite osäker på namnet på men något som Kossyakis ligger i en smal gränd nära Papa Diamantis och nya hamnen, de grillade i "väggen" ute på gatan hela familjen jobbade där, det var jättegott och billigt, det bör ni absolut testa. Maten som serverades på Villa Apollon är ej heller att förglömma.
Det finns en engelsk pub/restaurang utmed vägen i kokonaris som heter Augusto, den var riktigt bra, o billig.
Det är lätt att ta sig runt med buss eller taxi, vi hyrde bil en dag det kostade 20euro för minsta bilen. Det är ju en frihet att kunna köra till vilken strand man vill, men det funkar bra med buss också. Vi åkte upp i bergen, väldigt vackra vyer.
Tycker man om att promenera så kan jag rekommendera att gå runt Kanapitsa udden det tar ca 2tim. Helt fantastiskt, ta med dricka. Man går på bra asfalt/grusväg så det är inte något klättrande.
Vi såg inte att det brunnit vid Banana beach, tavernan hade inte öppnat ännu men var på gång. Det är så på flera stränder vid denna tiden. Nostos beach är fin och där finns Taverna Nafsika som hade öppet, så där var vi några gånger, mycket bra mat där.