Citat:
Ursprungligen postat av Lennartssons
Jag undrar hur man tar sig till Hotell Glykeria med buss? Vi funderar på att åka buss dit (från Chania) och sedan ta oss från Elafonissi österut längs sydkusten med båt till olika orter. Paleochora o vidare. Jag kunde inte hitta det på KTELs hemsida. Hur tar man sig till Elafonissi utan bil? Buss funkar vet jag men den går ju inte på udda tider. Taxi? Hyr de ut cyklar? Tacksam för svar!
|
Bussen från chania stannar utanför hotell Glykeria. För att ta sig till stranden måste du passa bussen som kommer på förmiddagen tror runt kl 9-10. Buss tillbaka går en eller två gånger på eftermiddagen. Gäster på hotellet som vi kom att språka med åkte ned med bussen till stranden varje morgon och hem eftermiddag, de tyckte att det funkade bra men visst blir man lite låst på så vis. Ibland promenderade de men det är nog en 3-4 km från hotellet till stranden. Cyklar tror jag inte går att hyra i Elafonissi, det är en pytteliten ort med några få utspridda hotell och tavernor. Vet ej om det går att beställa taxi från närliggande ort men från Chania blir det nog rätt dyrt.
Hur det är m bussförbindelser mellan elafonissi och Paleochora får jag lämna över till någon annan att svara på