Jag går gärna med i er klubb - om ett par-tre veckor eller så.

Än så länge har jag bara hunnit med Knossos och Falassarna, samt ett par neolitiska grottor.
Jag skulle behöva ett år på Kreta för att hinna se allt jag vill. Självklart de stora palatsen; Kato Zakros, Phaistos, Agia Triada t ex, men också de lite mer svåråtkomliga som Juchtas.
Framför allt vill jag kika på de ännu mer okända, som Eleutherna och Zaminthos på vägen mellan Anogia och Ideon Andron. Och så ska vi ta en titt på Polirinia, eftersom vi ändå bor i närheten och är ute och kör i de krokarna.
Men överst på önskelistan står ändå en klättring upp till Karfi, beläget ovanför Tzermiado, som en minoisk motsvarighet till Machu Picchu. Det är en lång körning från Platanias, och det är säkert en utmanande vandring från vägen på 800 meter till Karfi på 1100, men jag tror jag MÅSTE ta mig dit - annars kommer jag ångra mig när jag kommit hem. I "värsta fall" får vi väl ta en övernattning i Tzermiado. Värre saker kan man väl kanske tänka sig...

Elva dagar kvar nu. Tio, om man räknar när vi drar till Köpenhamn kvällen innan.