Visa ett inlägg
Gammal 2009-05-19, 06:58
Neo Neo är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009
Standard Sv: Sungarden Rhodos, Kallithea

Citat:
Ursprungligen postat av jojeås Visa inlägg
Tack Neo!

Vad jag längtar, inte så värst långt kvar nu. En 45 dagar sisådär...

Ska tipsa min man och svärfar om att handla "drickat" i taxfreen, själv är jag gravid och får dricka läsk och vatten hela veckan.

Ett besök till Lindos hade vi tänkt, och nej... vi hade inte tänkt att hyra bil. Blir nog buss dit som du föreslår. Ni var i Rhodos stad mycket skriver du... Tog ni taxi eller buss dit? Tips om nån bra restaurang också kanske?

Ang hotellet... åt ni några måltider där? Vi har ju beställt Garden Inclusive. Passar oss bra med en "Inclusive-resa" då tonårssonen har diabetes och måste äta vid regelbunda tider. Inte så roligt att stå och laga mat när man har semester.

Var det mycket aktiviteter på hotellet? Sonen gillar ju när det är lite "håll-igång". Och trivdes er 2-åring?

Ja, det här är några av de funderingar jag har. Hoppas Du kan ta dig tid att svara. Det uppskattas kan jag lova .

Ha det gott!

Förstår att du längtar och grattis till graviditeten

Vi tog alltid taxi till Rhodos stad. Kändes enkelt med barnvagn, men buss är säkert lika smidigt. Taxi kostar 7 euro och buss 2 euro så fyller ni en taxi (4pers) så är det ju billigare än buss men är man ensam kan man ju lika gärna ta bussen. Bra restauranger finns det nog mer vana besökare som kan tipsa om. Finns många tips här i forumet men Nireas i Mandrakihamnen och Romeo gillade jag. I Lindos åt vi riktigt gott på ett mysigt hustak men tyvärr minns jag inte namnet på tavernan. En trappa upp var det i alla fall nära rondellen.

Hotellet hade bra underhållning på kvällarna men framåt natten är det dött. Vill han hålla igång längre så är nog Rhodos stad ett bättre alternativ.

Måltiderna på hotellet är jag inte nöjd med men ingen av oss blev dålig av maten i alla fall och det är väl huvudsaken Vi åt där vid två tillfällen.

Min 2-åring trivdes väldigt bra men det hade han nog gjort i vår trädgård också. Krävs inte så mycket för att bli road i den åldern Något jag kan rekommendera är att du pratar med Ving om att boka ett paket innehållande barnsäng och sulky till en billig summa så slipper du släpa med sånt ner och allt står bäddat och klart på hotellrummet när ni anländer.

Jag svarar mer än gärna på frågor. Kul om jag kan bidra med något inför resan. Hoppas ni får det underbart där nere!
Svara med citat