Hej.
Vi var på Sifnos 2006 och då visades det fotboll på storbildsskärmar på minst 4 ställen i Kamares, jag som är fotbollstokig hade raggat svenskar hela dagen till samling vid en bar vid stranden när Sverige skulle möta Tyskland, stämningen var på topp för att sedan helt dö efter 12 min. då tyskarna tagit ledningen med 2-0.

Vad gäller boende så hittade vi ett boende hos ett äldre par som hade sista huset på vänster sida på huvudgatan innan parkeringen. Jag tror vi betalade 40 euro för en lägenhet med två rum och ett litet kök, detta hus låg direkt på stranden ca. 20 meter från vattnet och hade en stor altan med utsikt över stranden och hamnen.
Om jag minns rätt så fanns det ett krukmakeri i bottenvåningen och en stor bild av en krukmakare på husväggen.Paret som har stället bor på övervåningen. Detta är inget hotell utan en privat bostad med ett par rum till uthyrning.
Detta boende ligger på topp 3 av alla boenden i grekiska övärlden vi har bott på de senaste 10 åren och har vi tur så hamnar jag där igen i början av Juli.

Hoppas detta kan vara till hjälp och ha det så bra på Sifnos, vi längtar dit.