Sv: anafi
Nej, vi kom aldrig till Anafi...knasigt va med tanke på nicken...
Det blev Santorini (Honey moon), Donoussa efter många Kalimerafans varma rekommendationer. Där trivdes vi men för 7-åriga dottern hände för lite. Sen Amorgos, där trivdes vi också som fisken, men vid det laget var dottern närmast abstinent efter en pool (enda felet med Honey moon var att den hjärtformade poolen bara var så cool och häftig i en sjuårings ögon, inget annat än pool - och helst då hjärtformad - dög efter Santorinivistelsen).
Så för att blidka dottern blev det Naxos också några dagar på ett mycket lugnt, trivsamt familjehotell med enorm njurformad pool.
Sedan Santorini igen.
Det är annorlunda att resa med spralliga sjuårsbarn jämfört med att resa som vuxenpar. Vi är ändå glada över rutten, Anafi hade aldrig funkat för vår dotter i år. Fast hon är ju inte sju jämt så då ska vi återvända.
ETt annat ställe jag absolut vill till när dottern blir äldre är choran på Amorgos, där skulle jag kunna stanna länge, länge.
Jag tycker om såna där lite speciella ställen med mycket atmosfär: som Anafi, choran på Amorgos och Sougia på Kretas sydkust. Man känner på en gång, det är något i luften, att platsen har något visst.
|