Citat:
Ursprungligen postat av jojeås
Hej Neo!
Ska ni också bo på Sungarden? Visst tycker jag stränder och klippbad lockar mer än en vattenpark och du har nog rätt i att en 2-åring inte har något större utbyte av just en vattenpark. Men vi har med oss våran 15-åring också och han gillar vattenparker. Han vill ha lite fart och fläkt. Det blir nog så att han och jag åker en sväng dit, så får pappa och farfar "stanna hemma" vid poolen eller stranden.
Skriv gärna och berätta om Er resa när ni kommit hem! 
|
Nu är vi hemkomna så jag ska ge MIN aspekt på resan och hotellet. Eftersom hela gänget jag åkte med bara ville sola och bada hela veckan blev det inte så många utflykter, men Lindos åkte vi till och det var riktigt mysigt. Särskilt att stå på Akropolis och titta ut över den vita staden. Fick flera "vykortsfotografier" med mig hem. Om du inte hyr bil (vilket jag inte skulle rekommendera då trafiken var väldigt annorlunda mot hemma) så rekommenderar jag en busstur dit. Kostade 3 euro till skillnad mot en taxi på 45 euro. Hittade en mysig taverna nära Mavrikos på ett hustak med god mat. Stranden i Kallithea gillade jag inget vidare pga all sten så vill du ha en underbar sandstrand så rekommenderar jag en tur till närliggande Faliraki. Den sandstranden var underbar och även strandpromenaden som man saknade helt i Kallithea. Rhodos stad var vi till nästan varje eftermiddag/kväll. En riktigt mysig stad som man absolut inte får missa. Tänk dessutom på att handla allt du vill ha i taxfreen. Billigare kommer du inte undan i Grekland om det inte gäller inhemsk alkohol. Köpte med Ouzo, Metaxa och någon övrig inhemsk likör från Rhodos men annars var priserna klart bättre i airshoppen. Är det något annat du undrar över så fråga gärna. Hotellrummen var rymliga och bra och poolområdet också men annars tycker jag det enda positiva med Kallithea var närheten till Rhodos stad och Faliraki