Visa ett inlägg
Gammal 2009-05-13, 19:24
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kryssning i Grekland?

Det finns massa olika. Från mindre båtar som tar 6 - 8 pers till större upp till 30 - 35 pers som hyrs av privata sällskap eller organiserade grupper. Alltid med Kapten och ev besättning beoende på storlek. Är man ett privat sällskap kan man ev lägga upp hamnarna man vill besöka själva. Båtarna kan vara allt från rätt enkla där man gastar och hjälper till själva, till riktiga lyxbåtar där man sitter med en Drya på akterdäck... Lite beroende på storlek. Större, lyxigare kan du få med mat ombord vissa kvällar. Andra kvällar går man iland och äter. På mindre enklare båtar byter man ö över dagen och äter alltid i land.

Sedan har du från 30 pers och uppåt där man köper ett paket och rutten redan är fastlagd. Dvs båtcharter runt öarna. Lär inte vara så dyrt heller faktiskt. Jag såg en av dessa i Katapola i höstas och förhörde mig lite om priset.

Jag tittade på detta för ett sällskap på ca 10 -12 pers för rätt många år sedan och det var då faktiskt rätt billigt när man jämförde vad det kostade med transporter, rum osv som man ändå har om man åker som "båtluffare"... Det var lite dyrare men inte så mycket som man kunde tro. Men hur priserna ser ut idag vet jag inte mer än....

Jag fick faktiskt ett erbjudande för 5 -6 månader sedan om en rätt lyxig (dyr) tur, på en vecka. Det var inte aktuellt då men jag ska kolla om jag mailet kvar. Men Googla och kolla, för det finns massor med den här typen av turer.
Svara med citat