Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2009-05-07, 20:11
aris4s avatar
aris4 aris4 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 200
Standard Sv: Naxosfantaster till Kos - vilken ort skall man välja?

Hej Miamarre!!

Om du inte vill vara i Kos stad så kan jag själv rekommendera Mastihari. Jag har varit där sen 4 år tillbaka och 2 ggr varje år. Jag började min resa -86 till Kos men då var det ju Kos stad som gällde. Nu blir det faktist 25:e gången som jag styr min kosa dit. .Det är toppen, det finns det mesta där förutom bankomat men växlingsställen. Bankomat har du ca 5 km därifrån, Antimaxia.

Det är rogivande men ändå lagomt med folk, kvällslivet är som du själv gör det till. Vill du ha lite mer fart så finns det oxå. Det finns en bar som heter just "The Bar" som ägs av Jackie o Mike från England. Egentligen en Jazz bar men de spelar allt möjligt och på sommaren har de oftast trubadurer där. En trevlig bar med mycket trevliga ägare.
Sköna stränder, bra tavernor, supermarket Konstantinos och flera små andra. Vänligt folk och sen även nära till Kalymnos om ni skulle vilja åka över. Tar ca 45 min med färjan, vilket jag tycker ni ska göra. Kalymnos är mycket vackert och även där trevligt folk.

Undviker ni nattlivet på de större orterna så ska ni kanske inte heller åka till Kardamena åtminstone på kvällarna. Samma som Kos stad var för några år sedan men det är ju min åsikt som oxå föredrar lugnare ställen nuförtiden. Har väl blivit gammal,

Zia uppe i bergen är något att se, hyr moppe och besök det.
Hur länge stannar ni?
Själv kommer jag till Mastihari 29:e maj på morgonen ifrån Aten. Om ni stannar där så kan vi ju försöka att få till en träff.

Ok, jag kan skriva hur mycket som helst men är du mer nyfiken så maila mig gärna.

Sanna
Svara med citat