Jag är övertygad om att ni får bra på alla sätt. Jag har varit i Votsalakia 2ggr, 2002 och denna sommar. Första gången jag var på samos bodde vi på votsalakia village hotell ett mycket fräscht hotell. Där är fina rum bra städning, och bra frukost. Hotellet ligger centralt i byn nära vägen, men bilar stör ej för det är lugnt på natten med trafik. Och rakt över gatan vid hotellet ligger en bra restaurang ( med havsutsikt, mysigt på kvällen ). Nåja, sen ligger en hyfsad strand nedanför hotellet, lite små sten men sandbotten. Om man åker en liten bit söderut ca 5km ligger en kanon strand psilli ammos 2. Där är fin sand strand med solstolar som man kan hyra, finns även duschar, tavernor om man vill äta något.
När jag var på samos denna sommar bodde vi i Phytagorion stad, vi var på samos 3 veckor. Så vi hade lite tid om man så säger, vi åkte runt med vespa på ön. Och vi bodde igen på Votsalakia village hotell, lika nöjda denna sommar med hotellet. Det är en bit att åka om man vill till phytagorion från votsalakia, men det går mycket taxi bilar. Går även bussar men ej så ofta. Fråga gärna mera om ni har några funderingar. Jag tycker som sagt att votsalakia är jätte mysigt och man får valuta för pengarna tycker jag. Det är ju ett lugnare ställe en phytagorion, men det finns lite barer tavernor affärer supermarket.
Ni ska ha det så skönt, ni som snart ska åka. Blir lite avundsjuk, får hålla mig till nästa sommar.