Ämne: Sen då!
Visa ett inlägg
Gammal 2005-08-30, 13:46
Goliats avatar
Goliat Goliat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Sen då!

Citat:
Ursprungligen postat av guppel
Det finns ju så mycket "grekland" här hemma !

Spar in en slant två veckor, avstå från något, så har man hips-vips, en slant till en grekisk rätt på en grek-ägd resturang !

Eller så tumlar man ner i snabbköpet, rycker åt sig en låda färs - helst lamm....mmmmm.... (de' e' ju faktiskt lådor) , svänger i salt, peppar, timjan, kanske en skvätt basilika/oregano, någon äggula, en mosad kokt potatis ? om det råkar finnas hemma ?, annars en dec Havregryn, parat med vatten. Låt mumselimumset svälla, sätt på en skiva på CD/LP-spelaren, dansa lite hemmalljugen Zorba, bläddra i Diversekataloger (villl ju inte göra reklam, men de bästa jag åkt med börjar på A).....
Om du inte är alltför ljusskygg - zorba loss i närmaste grönområdeinnan det blir hösteligt i våra svåra trakter

Tack, Guppel. Det var många bra tips där. Mycket av det gör jag redan (just nu lyssnar jag på Ellinikos FM medan jag surfar). Titt som tätt gör jag min egna Grekiska sallad som jag äter med stor aptit. Jag har 800m till en Grekisk kolgrills-restaurang (som jag besökt 3 ggr). Sedan har jag på förhand fått veta att jag kommer att få en Grekisk kokbok av min svärmor , så det ska bli spännande! Dessutom har jag önskat mig lite Ouzo, så det kanske blir riktigt bra. Som du vet använder jag bara Grekisk olivolja när jag lagar mat, så det knappast bli mer Grekiskt utan att åka dit.

Göran
Svara med citat