Visa ett inlägg
Gammal 2009-04-21, 12:25
carjoh carjoh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Havregryn - finns det?

Citat:
Ursprungligen postat av MonkanS Visa inlägg
Inte behöver man äta bara vitt bröd när man är i Grekland. Jag har köpt mörkt bröd nere på Kreta både direkt från bageri och i butik. Och god naturell yoghurt finns. Så visst kan magen få må gott fast man inte är på hemmaplan.
Jo visst finns det mörkt bröd lite varstans. Men faktiskt inte så lätt att hitta där vi håller till på södra sidan. Bageribilen har inget och det som finns i affären är mer likt en skosula - och det gillar inte barnen ... ( Och inte jag heller, även om maken tycker det är helt okej). Det är mer likt den sorten som är vacumförpackad och håller typ 6 månader. Barnen gillar havregryn så lite variation blir det då.

Förresten, har ni provat med kakao i....Fick jag av min mormor och det är faktiskt riktigt gott. Hon har berättat att för att variera gröten, och lyxa till den, när hon växte upp hade man ibland kakao i, eller en klick smör, eller båda delar. Har inte hört någon mer som ätit "choklad-havregröt"...

Men det var bra att få tipset om vad mannagryn heter för lite sådant brukar vi också packa ner...TACK!

Mvh Carina
Svara med citat