Citat:
Ursprungligen postat av ErOg
Tror man ska ha klart för sig att Thassos inte är nått "biologiskt undantag" när det gäller getingar, man kan ha oturen att vara på fel ö, fel vecka och fel strand varsomhelst... De som råkat ut för mycket getingar "hörs" mer än den majoritet som aldrig sett nån geting alls på Thassos. (som jag, som varit där fem gånger, även i augusti)
|
Säkert är det väl så att Thassos inte är ett "biologiskt undantag"!
Getingar finns på de flesta öar - speciellt på sensommaren.
Men det är klart att man reagerar på vad folk skriver - både om man är allergisk eller helt enkelt bara är rädd för dem! Och jag kan ju inte tänka mig att folk skulle skriva t.ex "det gick inte att äta ute för alla getingar" om det inte vore så bara för att "skriva ner" Thassos - för de allra flesta verkar ju tycka att det är en kanon ö som de återvänder till, TROTS att de samtidigt tycker att det var lite väl många av dem..
Det är ju ett väldigt gott betyg!
Sen får man ju som alltid ta det folk skriver med "en nypa salt" och det gäller ju åt bägge håll så att säga! Jag menar, när någon undrar om det är mycket getingar i aug och någon annan svarar att "åk till Thassos vi har varit där 100 gånger och inte haft några som helst problem - i juni, hrm...

eller "det var ingen fara alls med getingarna, vi blev
bara stuckna varsin gång" En gång för mycket tänker den rädde då...
Och för oss andra som varken är allergiska eller speciellt rädda, utan bara tycker att de är otrevliga i för stor skara - speciellt i samband med mat/bad och små barn! För oss är det ju bara att välja säsong, eller chansa och gilla läget!
/Katta