Visa ett inlägg
Gammal 2009-04-01, 22:58
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hinner vi med flyget hem?

Så här skrev jag i dagboken då vi var ute och bussluffade 2001. Vi bodde sista natten i Agios Konstantinos, jag har för mej att flyget gick vid 14-tiden men det har jag inte skrivit:

Vi hade lyckats räkna ut att vi skulle hinna om vi tog en buss som gick vid 9-tiden mot Aten, bussen gick direkt till Syntagmatorget där är det bara att byta buss till den som går till flygplatsen.
Då vi började närma oss Aten blev vi lite oroliga, först hade bussfärden till Aten tagit längre tid än vi räknade med, dessutom verkade trafiken i Aten stå i princip helt stilla, vi visste inte hur långt det var kvar till Syntagma och började bli rädda att missa flyget hem. Snart kom vi äntligen till Syntagma och efter en stunds yrande hittade vi bussen ut till flygplatsen. Tydligen hade förra bussen nyss gått och denna stod snällt och väntade på nästa avgångstid, vi blev återigen nervösa men kunde räkna ut att vi nog ska hinna med flyget ändå.
Äntligen började bussen köra och då kom nästa chock, då vi kom från flygplatsen till Aten var det en buss som gick direkt, denna buss verkade svänga in i varenda liten håla som fanns längs hela vägen. Vi började småningom inse att det nog blir till att köpa ny flygbiljett ändå, detta kan inte hålla.
Slutligen var vi vid flygplatsen, på biljetten stod det vilken gate vi skulle checka in på men på tavlan vid flygplatsen stod en annan gate, vi småsprang till den som stod på tavlan vid flygplatsen för att konstatera att det var fel, det var inte gatenummer, det var utgångsnummer. Full fart så till andra ändan av flygplatsen för incheckning, då vi kom fram behövde vi åtminstone inte köa, vi checkade in 30 minuter före flyget skulle gå, blev visade direkt till utgång med en förmaning om att inte gå till nånting annat före vi gick till utgången. Vi gjorde så och hann precis med flyget. Väl inne i flygplanet kom jag på att jag faktiskt hade tänkt packa om min ryggsäck före jag checkade in den, kamerorna skulle inte åka med samma väska som Ouzuflaskorna och filmrullarna skulle inte åka genom bagageröntgen men nu var det för sent att göra nånting åt det, det var bara att hoppas att allt gick bra och det gjorde det.

Jag skulle alltså inte ens rekommendera att ni bor i Agios Konstantinos sista natten.

Mvh Janérik
Svara med citat