Ämne: Agii Apostoli
Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-30, 07:09
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Agii Apostoli

Som Janérik skriver var det han som fick in mig på AA spåret. Kreta hade jag tittat på tidigare och då Paleochora men det föll ju på att det inte finns från Umeå. Åker vi från Stockholm kommer andra öar före på önskelistan. Reseplanerna ska få ligga till sig lite. Vi har ungefär samma önskemål som Janérik dvs inte allt för stort ställe, hemskt gärna pool och trevligt och lugnt läge. Stora hotell i Grekland har aldrig lockat mig. Känns så opersonligt. Förra sommaren bodde vi på ett ställe med ca 10 rum och underbar värdfamilj. Visserligen ingen pool men läge direkt vid stranden och det var perfekt. Sen fanns det andra saker på den orten som var mindre bra.

Semester med små barn är något helt annat än semester med större barn eller bara vuxna i sällskapet. Det är de små barnens behov som styr det mesta. Själv var min dotter nästan fem år när vi reste utomlands första gången och då är det enklare än med de riktigt små. På den tiden var ju inte heller trafiken så häftig som den är idag.

Tack Uffe för dina förslag att hjälpa till. Jag hör av mig om AA kommer på tapeten igen.

Eva
Svara med citat