Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-28, 11:44
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: vart på Rhodos

Åker vi i september är den yngste nästan 9 månader och den älste 2,5 år så vi behöver i så fall barnstolar för den åldersgruppen. Vi har inte tänkt att köra bil så barnstolar behövs enbart när vi åker taxi från flygplatsen till boendet och vid någon utflykt. Vi överväger att ordna eget boende eftersom vi i första hand vill bo på orter där det inte finns charter från Sverige. Stegna känns väldigt intressant. Om inte barnstolar går att boka till taxifärder blir det antingen charter till inte allt för stor ort med fina sandsstränder och tavernor. Kanske är då Pefkos ett bra alternativ eller så väljer vi ett annat resmål. Fördelen med charter är ju att transfern är ordnad med buss. Resplanerna får ligga till sig lite just nu så vi ser vi hur priser etc utvecklar sig. Jag gillar egentligen inte att boka min resa så lång tid innan. Tack för alla tips och kloka synpunkter vi fått. Om någon har erfarenheter från Rhodos och de orter jag nämnt eller andra mindre platser får ni gärna skriva ner lite.

Kanske känns lillkillen så stor när sommaren närmar sig att det kan bli någon form av ö-luff ändå. Koufonissi, Antiparos och lilla Kini på Syros känns väldigt lockande. Till Syros går det ju att åka inrikesflyg från Aten och till Kini bör det väl gå att åka buss. Har också kikat på Lefkos på Karpathos som vi besökt tidigare men utan att bo på orten.

Eva
Svara med citat