Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-20, 17:02
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: vart på Rhodos

Vi bodde på Pefkos View när vi var på Rhodos, tror det är vår enda charterresa på c:a 20 år, men omständigheterna gjorde att det passade oss bra. Vi reste i oktober, men även då var det mycket folk både i Rhodos stad och i Lindos.
I Pefkos var det väl ganska lagom med folk då, men exploaterat är det om man jämför med att luffa på egen hand. Pefkos View tycker jag ligger för långt från vattnet om man har mindre barn med (det är en ganska bra bit upp för en lång backe) men vi trivdes väldigt bra med boendet, hade en bra studio till oss. Vi var emellertid mycket rörliga då vi hade bil nästan hela veckan.
Åker man med två mycket små barn är man nog väldigt inställd på att det ska vara en semester på barnens villkor, och ger gärna avkall på många krav som man själv har (så fungerar i alla fall vi). Jag tror inte på att man kan få alla krav uppfyllda på någon semesterort.
Jag tyckte det fanns flera mycket bra stränder i Pefkos och vi åt också väldigt god mat flera kvällar även om det också fanns fler fast food ställen än jag tycker om, men som sagt, jag räknar inte med att kunna få allt alltid.
Det går buss så att man kan komma ifrån Pefkos också om man vill se sig omkring.
Jämfört med de enormt stora hotellen som ligger uppe vid Rhodos stad, så är det faktiskt riktigt idylliskt i Pefkos eftersom det absolut inte finns så stora hotell som uppe vid staden.
Men som sagt, vi såg en stor del av ön och nästa gång kommer vi säkert att söka oss till Haraki eller möjligen Stegna, men då reser vi på egen hand (billuffar och är flexibla). Det är ju den skillnad som är, om man åker på vuxensemester eller med barn.
Jag tycker att Pefkos är något av det bästa man kan välja på Rhodos om man åker charter.
Svara med citat