Citat:
Ursprungligen postat av Zappa
Kanske det går fler båtar som inte är listade i tidtabellerna?!  Sven
|
I fjol flög jag till och från Santo så jag vet inte hur det var då, men för två år sedan gick en NEL-färja vid 16-tiden som var framme 19.30 på Naxos. Jag åkte med den så jag VET att den gick!

Men linjer och tider ändras ju hela tiden... Även mitt under säsongen...
Citat:
Ursprungligen postat av Frappe
Om tidtabellerna är sisådär och personen i kassan på flygplatsen inte har koll, HUR får man reda på säkra detaljer om färjeavgångarna...Lotta
|
Citat:
Det klart att de har koll?? Camilla
|
Det är möjligt att de har hyfsad koll. Men de är "längst ut" i kedjan av information och är beroende av att datorer fungerar och att förändringar införs löpande. Och eftersom vi pratar Grekland så föredrar jag att köpa min biljett så "nära" färjan som möjligt. Då kan man i värsta fall kanske slänga sig i en Taxi till någon annan hamn om "no boat" skulle inträffa. Något som hänt mig ett antal gånger...
Troligtvis så fungerar Blue Stars info bra, men övriga rederier (speciellt GA) känner jag mig lite tveksam till. Men det är ju upp till var och en. Om inte annat kan man ju alltid kolla med det kontoret hur det ser ut!
Genom GTP har man ju hyfsad koll på färjetiderna för sin planering. GTP brukar stämma rätt bra men jag märkte i fjol att det ofta finns FLER förbindelser, än de som står på GTP, när man väl är på plats. Därför kollar jag alltid nästa "ben" på resan direkt när jag kommer till resmålet. I fjol bytte jag förbindelse/färdväg på 2 av 7 sträckor och tjänade massor med restid! Jag hade lite tur också men jag fick mer än en hel "ö-dag" extra genom att jag hittade bättre förbindelser på plats! Tid som jag annars hade tillbringat på färja...