Sv: Vad får vi inte missa då vi åker till Kreta? sevärdheter, aktiviteter...
Stranden vid Balos och varför inte en fin båttur ut till Gramvoussa eller en kombination av båda.
Några spännade grottbesök tror jag skulle passa ungdomarna samt ett besök vid Kournas sjön och vidare tur till Asi Gonia, Kallikratis, Askifou och kvällsmiddagen i Vrisses och hem mot hotellet igen. Stanna gärna till i byarna och ta en promenad, lämna själva turiststråket!
Bada vid en strand där det finns lite klippor och inte bara sand, köp snorkel och kolla in livet i havet med bl a bläckfisk och annat smått och gott. Agios Apostolis passar passar bra för detta ändamål!! Jag har fixat många middagar från havet där.
I Chania lördagsmarknaden så klart och saluhallen. Gillar ni musik besök Lyrakia i den östra hamnen.(kvällstid)
Gör ett beök i byarna Galatas och Daratsos ovanför och söder om A. A. Här kan ni exempelvis intaga kvällsmåltiden på taverna som även greker besöker.
Sist men inte minst jag tror ni själva kommer att hitta era "ställen" , det är inte så svårt på Kreta. Det kan vara svårt att råda då man inte vet den andres intresse.
Kalo taxidi god tur
lars
Kriti stin kardia mou
|