Citat:
Ursprungligen postat av Patata
Vi vill bara komma iväg och ha det skönt en vecka, ligga på stranden om dagarna och äta god mat på kvällarna. Var sugna på Hotell Mediterranean med Airtours - tycker det ligger perfekt vid stranden (skönt att kunna gå hem med lilltjejen till toalett och säng snabbt om det behövs) och känns bra med en liten promenad in till "stan" på kvällen. Det jag är orolig för är att stranden är för stenig för henne att leka på? Vill ju gärna kunna bygga sandslott Vill gärna kunna shoppa lite och ha några restauranger att välja på.
|
Jag tittade på Google Earth där hotell Mediterranean ligger och där såg jag att stranden innehåller också mycket sand och jag tror att man kan även bygga sandslott på det ställe där hotellet liggger. Dessutom finns det också en god restaurang vid hotellet. Restaurangen har samma namn som hotellet har. Dessutom finns också en restaurang i hotell Parasol som ligger på vägen till centrum av Pigadia. Vill ni åka till ännu finare stränder så kan ni göra en utflykt med bussen till Amopi eller ta en båtutflykt som går till tre fina stränder. Visst är stränderna på Naxos, på Zakynthos och på Kefalonia finare men den här platsen duger också bra.
Enigma