Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-11, 22:39
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Behöver mathjälp!!

Creme fraiche finnes ikke i vanlige supermarkeder. Du kan bruke fløte (den helfete sorten), eventuelt blandet med litt fet yoghurt.

Buljong pleier å finnes i de fleste butikker. Ofte av merket Knorr, som du kanskje kjenner pakningen på? Let der hvor det suppeposer o.l. Hvis du ikke finner det, spør etter Zomó. Bildet på pakken forteller hva slags buljong det er, om du ikke skjønner gresk.

Bakepulver heter Beikin paovder, faktisk (Μπεικιν παουντερ), det er i allfall det som står på min boks. Det er en rød metallboks, litt mindre enn en tomatboks.

Vaniljesukker kan du finne i flere varianter, mitt kommer i 30 små ampuller med en dose i hver, alt pakket i en gjennomsiktig plasteske - men her finnes sikkert boksetyper også. Det heter Vanilia. (Βανιλια(

Og hvis du leter etter kokosmasse - det gjorde jeg - så heter det Karyda Trimmeni og finnes sammen med nøttene (Iallfall i min butikk) Logisk, det er jo av kokosnøtt...

Senast redigerad av Admirala den 2009-02-11 klockan 22:42. Anledning: skrivefeil
Svara med citat