Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-23, 21:25
KKs avatar
KK KK är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008
Standard Sv: Lefkos/hotell!

Citat:
Ursprungligen postat av Sandy-Bell Visa inlägg
Hejsan! Mitt första inlägg på sidan, jag får hoppas att jag gör rätt nu... Jag och sambon börjar längta efter en Greklandssemester till sommaren, och efter mycket sökande här på Kalimera lutar det nu åt Karpathos. Vi är ute efter ett ganska lugnt ställe, som dock har ett antal olika tavernor och restauranger, fina stränder och klart vatten. Jag tror att Lefkos skulle passa oss. Nu till frågan. Har någon av er åkt med apollos charter till Lefkos, och har ni någon erfarenhet av hotellen där? Jag funderarade lite på Gorgina and Sofia, ligger det bra till? Andra synpunkter??

Tacksam för svar...
Hejsan. Jag är rätt så ny på kalimera så detta svar kommer kanske lite sent till er. Vi har varit två ggr till Lefkos by och bott båda ggr på Sofia and Gorgina. Vi tyckte mycket om ägarna av hotellet väldigt vänliga dock inte påträngande. Det var tre år mellan våra besök men dom kände direkt igen oss då vi kom andra gången.. Lefkos by är enbart avkoppling. Ett citat från en resenär" Går det några utflykter härifrån? Nej det är hit utflykterna går svarade en hotellägare" slut citat. Det stämmer väldigt bra för varje dag kom det dit många dagsgäster både med buss och bil. Ingen shopping endast några MINImarkets men dom har allt man behöver för en eller två veckor. Mysiga tavenor finns det, vissa där man får gå in i köket 0ch välja sin meny. Ett dramatiskt landskap på vägen dit, så även i byn. Har fått en beskrivning av Lefkos, sista stoppet före paradiset. Vi kommer absolut att återvända hit men vi väntar kanske nåt år. Det är så många grekiska öar och platser man vill besöka. Hoppas detta svar har varit till hjälp för er, vi älskar dock denna plats. Hör av er om ni vill ha mer info. MVH KK
Svara med citat