Sv: Agii Apostoli eller Kato Daratso
Det er skrevet feil navn i kartet det vises til. Golden Sun på kartet som ulfwiman viser til , hotellet som ligger mellom navnene Semiramis og Poseidon heter GOLDEN SAND og ikke Golden Sun. Det er her du har bestilt. Jeg har vært 7 ganger i området, på Hotell Triton og Stellina Royal, så jeg kjenner området veldig godt. Dette området kalles også Chrissi Akti. I mitt hode er Chrissi Akti det området som Triton, Stellina, Golden Sand etc ligger, A. Apostoli er området ved de tre badevikene (fra fotballbanen og vestover) mens Kato Daratso er den øvre delen av A. Apostoli, som ligger nærmest kystvegen som går fra Chania mot A. Marina og Platanias.
Et lite tips, på nabohotellet til Golden Sand, Anais Holiday, har de veldig god mat. Hotellet står ikke på kartet, men ligger like ved Golden Sand. Bussen til/fra Chania stanser ved Anais.
Stranden nedenfor Golden Sand (Golden Beach), er fin og langgrunn og passer veldig bra til barnefamilier. Det er sjelden store bølger og jeg har ikke merket noen undervannsstrømmer der. De tre badevikene i A. Apostoli, spesielt badeviken rett nedenfor fortballbanen, og også veldig fin.
|