Sv: Tolo i juli?
Tolo er et bedre valg dersom du bare legger vekt på strendene. Fin lang sandstrand som begynner inne i byen. Mht mat er det ikke så veldig mye å skryte av, men kan anbefale Chez Giles, drevet av et fransk/gresk ektepar.
Tolo er utover det en turistby, som iallfall ikke jeg finner mye charme i. Nafplio har mye bedre restaurant/tavernatilbud, er tusen ganger vakrere og har en uslåelig atmosfære. Bystranden i Nafplio er ikke så stor, med grus, stein, det blir ganske raskt dypt. Gode solstoler for dem som vil ha det, omkledningsrom ,toalett, dusj, restaurant. Den betydelig større stranden Karathona, kanskje 3 km unna, har samme fasciliteter, men med sand/grusdekke, langgrunn.
Når det er sagt går det buss mellom Nafplio og Tolo en gang i timen (fram til ca kl 8 om kvelden), og en taxi koster en ca 10 euro. Avstanden er 9 km. Hovedbussholdeplassen er i Nafplio, så dere må dit dersom dere skal ta buss på utfluktene.
Så vidt jeg kjenner til har bare ett hotell i Nafplio pool, tror det heter Ippolito men det kan jeg evt. sjekke. Har aldri bodd der, men det skal være et bra (og ganske dyrt) hotell. Tror ikke poolen er så stor...
Senast redigerad av Admirala den 2009-01-07 klockan 00:37.
|