Citat:
Ursprungligen postat av Alec
Hej! Vi är en familj på 2 vuxna och 2 barn (2 och 6 år) som är helt "gröna" vad gäller Grekland. Men nu ska vi åka och vi har fått mycket inspiration från forumet här! Vi flyger till Santorini på lördag och anländer vid 14-tiden. Vårt mål är Koufonissi. Jag har tittat lite på färjetrafiken och förstår det som om det går en färja vid 16-tiden till Naxos. Hinner man det? Hur långt och krångligt är det att ta sig från flygplatsen till hamnen och hitta rätt färja? Jag såg vidare att någon här på forumet skrivit att färjan Skopelitis (som verkar vara en favorit och "livlina") inte går från Naxos till Koufonissi på söndagar, men enligt ska GTP (Greek Travel Pages) så går det andra färjor dit. Stämmer det tro?
Om någon har övernattningstips för den här typen av transportsträckor (på Naxos och Santorini), nära hamn och kommunikationer fast ändå trevligt, så är vi jättetacksamma för det!
|
Vi var och Ö-luffade i somras och om jag inte minns fel så landade vi vid 14.30 och det var inga problem att hinna. På Santorini övernattade vi två nätter på hemvägen och vi bodde på Honey Moon, Perissa. Ett mycket trevligt och gästvänligt hotell på alla sätt och vis. Dom hämtade oss vid hamnen och lämnade oss på flygplatsen när vi skulle hem.