Visa ett inlägg
Gammal 2008-12-21, 11:03
pawik pawik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: eee 900 o trådlöst nätverk

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Nu när du kört ett tag. Vad tycker du om den? Håller utlovad batteritid? Annat som har tillkommit som ett minus?
Man kan ju lägga in XP om man vill, en home edition tar ju inte mer än 2 Gb. Provat det, eller kör du fortfarande Linux?
Hur verkar flashdisken? Räcker utrymmet? Är den snabbare än en konventionell? mm

Tacksam för tips!

/Netwolf
En av årets julklappar kommer det att bli. Här i gbg har man i dec annonserat ut eee900 för under 2000.

Jag har försökt med flera linux distributioner.Bland annat ubuntu och opengee. Med dessa är det problem att få det trådlösa nätverket att funka. Xandros är det som kommer med och det räcker gott.
Det är mycket lätt att återställa till utgångsläget. Man kan enkelt göra en bootbar usb och återställa till xandros.

Har provat wine (windows under linux) och kört spotify med det.
Det fungerar sådär. Ljudet hackar lite men det går ändå att lyssna.

eee900 skall man inte ha för snabbhet. Det största plusset är det lilla formatet och den låga vikten.

Skall försöka med xp när jag hinner.

Flashdisken räcker. En flashdisk har dock ett begränsat antal skrivcykler till disk. Därför rekommenderas att ta bort alla swap-partitioner. Jag tror dock inte att livslängden på flashdisken är något stort problem.
eee har 3 st usbportar så det finns ju möjlighet att koppla till usb och extern disk.

Jag har mest kört med eee till fast spänning. Batteritiden är mellan 1 och 2 timmar beroende på vad man gör. Jag tycker det räcker.

Efter en månad har jag ett mycket positivt helhetsintryck. Jag tycker att man får mycket för pengarna och jag rekommenderar den.

/pawik
Svara med citat