2008-12-13, 16:45
|
|
|
Reg.datum: okt 2006
|
|
Sv: 3 veckor ....
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Jag har 2 ggr varit i Parga i 2 veckor..Där blir inte tråkigt, då det finns så mycket att se i omgivningarna... Vi har båda gångerna lämnat Parga några dagar för bilturer runt om, bla Joaninna, Metsovo och Meteora....Även en 2-dagarstur till Aten har vi tagit en av gångerna...Parga m omgivningar har mycet att se och jag är säker på att ni kan varva lata dagar med utflykter m buss och båt eller bil så jag tror INTE att ni får tråkigt...Tilläggas skall att vi var där i juni-juli då det ju var öppet överallt. Jag tror att i månadsskiftet maj /juni är nog allt öppet även då... En E-guide från Kalimera om Parga ger massor av bra info, samt all information i tidigare trådar!
Lissi
|
Var inte rädd att hyra en bil och gör som "Lissi" - kör runt i omgivningarna. Finns så mycket annat att se och göra i det området. Kör upp mot Ioannina och se de fina droppstensgrottorna i Perama, Dodoni teatern (en av greklands största antika - passa på att köpa den goda fetaosten från Dodoni oxå..den bästa enl mig ), staden Ioannina med sjön (väldigt mysigt kring sjön på somrarna med massors av caféer och restauranger) och sen ön Nisi mitt i, där Ali Pasha hade sin borg ("museum"i dag) ta en båttur dit ut. Sen om man kör vidare så finns ju Metsovo och Meteora, som är helt otroligt och tidigare har nämnts. Finns mycket annat än sol och bad i trakterna runt Parga. Blir aldrig långtråkigt...
|