Visa ett inlägg
Gammal 2008-11-24, 08:32
monica monica är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Nu snöar det !

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Suck... Betydelsen av snö är väsentligt överdriven... Den är kall, blöt och hal och ställer bara till med massa problem! Men om du har en oemotståndlig längtan efter snö så kan du ju åka upp till skidområdet norr om Athen, på vägen mot Delfi, för att råda bot på det. Ett par dagar där får dig nog på andra tankar... Så sparar du dessutom kostnaden för en flygbiljett till Sverige!

:
Du menar Arachova, jodå har varit där senast för 2 år sedan.
Första gången jag var där var när jag precis träffat min man, vi tog in på ett jättemysigt pensionat, och hela natten snöade det stora fina flingor.
Min man som blev helt betagen satt uppe nästan hela natten för begrunda det hela. Jag som fortfarande bodde i Sverige då, jag kunde inte fatta hur han kunde sitta i fönstret och glo på snö som faller.

Nu när man bor här blir det exklusivt när man får se snö, vill nog ha en dos varje år.

Och jag lovar dig Peter, om du bodde i Grekland så skulle du tröttna på sol och värme. Jag är en soldyrkare och älskar värme och sol, men i slutet av sommaren vill man ha svalare.

I år tänkte vi styra kosan till en by på Peloponessos i December, och jag hoppas att snön har kommit dit då.

Monica, från ett regnigt Menidi
Svara med citat