Citat:
Ursprungligen postat av Chras
Sitat Peter:
Så är det ju! Nu blir jag väl utvisad trots att jag bott här nere till största delen sedan -74... 
|
Citat:
Ja Du Peter. Det är fördomar ser jag. Du är välkommen hit till Österlen när östan ligger på och snön fyker.
|

Fördomar! JAG? Det var det dummaste...

Och jag bor ju faktiskt kvar här nere. Den man älskar agar man! (I och för sig ett av de dummaste uttryck jag känner till!) Men det är roligt att småretas med Skåningar...

Och jag får så mycket skit tillbaka för min Östgötska bakgrund...

Fast de flesta tycker jag har hittat hem...
Jag både ger och tar med ett stort flin!

Jag vill ha fört till protokollet att jag gillar Skåne och Skåningar! (Och Norrlänningar. Fast det där i mitten kan vi sälja. Men det är väl ingen som vill betala för det...) Det kan vara svårt att komma en Skåning inpå livet. Men när man väl gjort det har man en vän för livet. Om man förtjänar det.
Österlen är en av de vackraste platserna i Sverige. Jag har faktiskt varit där en hel del. Skåne har många sidor...
Snö som "fyker"... Jotack... I perioder har jag kört 5 - 6.000 mil om året i jobbet. Jag har haft min beskärda del av snödrift....

Och suttit i timmar på motorvägarna runt Malmö för att någon dåre inte haft vinterdäck... En gång, -95 tror jag, satt jag från 16.00 till 24.00 ca 300 m från avfarten till Malmö på E6:an. Som väl var hade jag bra kläder, full tank och mobiltelefon...

Den räkningen blev nog dyr....
Citat:
Sedan utvisar vi inga utan möjligvis kan de bli utestängda på en kortare tid.
|
Jag har faktiskt numera permanent uppehållstillstånd i Skåne, dvs jag är selv nock och kan säga Triangelen, ahhh deu och holl inte po... Och dessutom bor jag Söder om Landsvägen. Så det blir svårt att göra sig av med mig!

Landsvägen är alltså vägen mellan Malmö och Ystad för de som inte är bevandrade eller kunniga om sådant som är viktigt i Skåne....
Skåne regerar!
Ska nu förbereda datorn för mailbombning...