Sitat Peter:
Så är det ju! Nu blir jag väl utvisad trots att jag bott här nere till största delen sedan -74...
Ja Du Peter. Det är fördomar ser jag. Du är välkommen hit till Österlen när östan ligger på och snön fyker. Då är det bara "norrbaggar" som ger sig ut och som sedan kör fast. Vi bofasta stannar hemma. Sedan utvisar vi inga utan möjligvis kan de bli utestängda på en kortare tid.
Tyvärr är det så att många här i Skåne tyvärr anser att vinterdäck kan man klara sig utan. Kör själv dubbat eftersom när det är "vinter" här är det som att köra på en nyspolade hockeyrink. Tyvärr har vi inte norrländska vintervägar här nere och vad man kan höre och se i massmedia har man samma problem norrut som här nere.
Då det gäller "snö" kan det utnyttjas på flera sätt. Ett exempel har jag lagt upp på min hemsida onslundafoto.se. Gå in på "Litet av varje. Foto och Text". Där finns helgens väder dokumenterat.
Oavsett var Du har lärt Dig köra bil. När det är vinter KÖR FÖRSIKTIGT!! Bättre att komma fram 1 timme försent än kanske 20 år förtidigt till en annan plats!
Med Vinter- och FotoHälsningar
Chras