Visa ett inlägg
Gammal 2008-11-16, 22:10
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Estrella chips

Citat:
Ursprungligen postat av yeasou Visa inlägg
Varma nyfrittade chips...Mmmm.
Mmmm x 17 ungefär... Ett Simpsonskt Mmmmm... Beer... Fast man ersätter beer med chips...

Men det var lite speciellt. Vi plockade chipsen från bandet innan de blev kryddade. Fortfarande varma och väldigt spröda. Är det undra på att man har krav...?

(Jag var på utbildning i 4! veckor när jag började på Marabou. I Solna. Jag hatar fortfarande hotellet i Järva Krog. Jag blev dessutom tvingad att bo där under många år därefter när jag jobbade för datorföretaget... Men Marabou skickade ner oss till Gbg för att se chipstillverkningen. När jag blev anställd på Marabou fick jag en kartong på Posten som vägde 12 Kg! I brevet som låg överst stod det: Grattis till din anställning på Marabou. Här är lite smakprov så du vet vad du ska sälja....! Jag hade kvar tuggummi och tablettaskar flera år efter...! Och jag gick ut som kursetta av oss tolv som blev anställda det året )

Citat:
OLW´s med Dill o Gräslok är mina favoriter sen 38 år!
JASSÅ? Jag skojar bara. OLW gör rätt hyfsade chips också. Fast de slarvarde i alla fall förr lite med sockerhalten i potatisen. De kanske har bättrat sig. Och just Dill och Gräslök är en fantastisk krydda på chips. Fast jag håller mig till "det andra märket"....
Svara med citat