Ämne: Rethymnon
Visa ett inlägg
Gammal 2008-11-13, 22:22
guppel guppel är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Rethymnon

Badare som jag är, med Rethymnons långa fina sandstrand som en favorit att "guppla" vid , så rekommenderar jag verkligen tanken på Rethymno somresemål på Kreta.

Visst är det så som Eva L säger att det vissa dagar är flaggat för badförbud, å då är det lämpligare att likt en vadarfågel strutta runt i vattenbrynet, känna den ljumma vinden å bara gona sig i Kreta-upplevelsen.

Man ska ha respekt för flaggsystemet- verkligen !!!!, och numera bevakas det tryggt nog , iallafall i R av myndighetsgranskade, förordnade och av staden avlönade strandvakter.

Förfärligt som för Eva L - när det blir sådana olyckor å å å ! (Jag har bara upplevt en "nästan-död" där i R, på tio år, men det var uppskakande !)

Bortser vi från strand-grejen, så har ju R allt annat, eftersom det faktiskt är en riktigt fin grekisk stad, å ingen smått konstruktionsberoende tätort som "PlayaAmericas"... Men om R kan du ju läsa på - om inte bara på Kalimera, så på en site som börjar på stadsnamnet, har ordet guide i sig å slutar på com.

/G
Svara med citat