Visa ett inlägg
Gammal 2008-11-10, 01:12
Lillis Lillis är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Sv: Hur djupt.....?

Har varit på Tsambika flera gånger. Är en fin strand med klart vatten MEN fullproppat överallt. Kan inte minnas att det fanns så mkt ställen att äta på,max 1-2 småhak isåf. Inga tavernor eller restauranger. Ett besök på Tsambika tillhör,men det finns som jag skrev lite mer öde stränder. Kommer inte på vad de heter så här direkt,men jag gjorde som så förrförra gången jag var här,2005,att jag gick igenom hela bussturslistan över östra sidan,där jag också bodde,för att se var jag hamnade. Jag uteslöt HELA västkusten,då jag redan bott här nåt år innan och inte ens kunde se botten.
Såna ställen jag hamnade på!! Ta bara bussen och hoppa av när du känner för det. Men,en av busslinjerna,som gick till en av de finaste stränder jag varit på,stannar väldigt sällan. Så kolla upp hur ofta bussarna går. Jag hann se stranden i 5 min.sen fick jag syn på tidtabellen jag skrivit av i strandväskan, hann precis ifatt den vändande bussen, kl var 11.00 och nästa buss hämtade upp runt 20.30.(sprang som en galning efter bussen och var gravid i 7.e mån
Nu hade jag ju en resebok med mig och i den var stränderna namngivna,så därför visste jag ju vilka linjer jag skulle åka med.

Jag kan återkomma med namn på stränderna om några veckor(är mitt uppe i en flytt,och alla greklandsböcker är nerpackade).
Svara med citat