Hej, Jag började med att läsa ett år på Lunds universitet och läser nu ett år på Athens universitet genom Erasmus utbytesprogramm. Har fått beviljat CSN för detta, fast det var en massa papper som åkte hit och dit i ett par månader före, så var ute i god tid. Det är en formidabel upplevelse men eftersom jag åkte själv så kan det kännas ensamt ibland, då är internet ett kanon redskap för att skaffa nya bekanta, både svenska och grekiska. Man kan välja olika universitet, vad jag vet så finns utbytesprogrammet för tessaloniki och kreta, men om det finns fler universitet att välja mellan vet jag inte. Man kan söka direkt hos det grekiska universitetet, men eftersom det trots allt är grekland skulle jag inte rekomendera detta, eftersom högra handen inte vet vad den vänstra gör så är det upplagt för komplikationer. Erasmus är ett inarbetat projekt och man får en massa hjälp på vägen, trots det tog det mig 2 veckor att registrera mig på alla ställen och framför allt att hitta var jag skulle göra det, förvånansvärt hur lite engelska det talas på Universitetet

.
Lycka Till!
Bettis