Sv: rhodos vart?
Sitter här och läser om svenskghetto o bargatan på Rhodos. Har kommit hem från Grekland för en vecka sedan efter en 6 veckor lång greklandsresa varav de sista 3 veckorna på Rhodos, och nu var vi där för 32:a gången. Under alla dessa 32 år har vi aldrig besökt bargatan, och naturligtvis finns det svenskar på ön men på vilken ö gör det inte det. Sen när man läser här på Kalimera så är det ju många som vill träffas när de kommer ner till Grekland oavsett var de semestrar. Själv har jag varit på Rhodos som singel, som mamma till tonårsbarn och som mormor med barnbarn och numera reser jag och min andra halva för det mesta bara vi två,men det har alltid funits något för alla. Förut har vi alltid bott i stan med ett par undantag på Sunwing när vi varit tidigt på våren och haft barnen med oss men nu har vi börjat dra oss ut i byarna och tycker det är mysigt. Om man nu inte vill bo i stan så finns det ju fina hotell nära stan både på östra o västra sidan så det är nära för både tonåringarna och mormor att få sina behov tillfredsställda. Vill man inte hyra bil så har ju Rhodos alldeles utmärkta bussförbindelser runt ön, och vi tycker det är ett utmärkt sätt att förflytta sig. Vi har tidigare kört bil och motorcykel runt ön många gånger men nu tycker vi det är ganksa skönt med bussen. Ja Rhodos har så mycket att se och uppleva, och att ön har så många återvändande gäster måste ju också betyda något. Det finns så mycket mer än svenskghetton och bargata.Vi har goda vänner som förfasat sig över alla våra resor dit, så åkte de dit för något år sedan och nu är de fast.
Margaretha
|