Tack alla ni goa och supportande kalimeraner
Vi var på väg in till Malmö när det hände. Långa köer på motorvägen p g a trafikolycka längre fram och det var helt stopp. Blev då påkörda av bakomvarande bil som kom i hög hastighet vilket ledde till att det till slut var cirka 5 bilar inblandade. Sambon var vid medvetande men jag minns absolut ingenting förrän inne på sjukhuset.
Efter ett dygn blev jag utskriven och kom hem blåslagen och med bl a hjärnskakning, kotfraktur i bröstryggraden och revensfraktur. Sambon kom hem först efter 3 dagar och då med en komplicerad underarmsfraktur som nu opererats 2 ggr. Vi har alltså med facit i hand klarat oss ganska väl och också haft en himla tur
Det som tagit hårt på energin, förutom rejäl rörelseinskränkning och smärtor, är all kontakt och tid som lagts ner på försäkringsbolaget - här skulle man varit superfrisk x 2 för att orka med. Därtill kommer ju, som alltid vid sådana här händelser, all kontakt med sjukvården, försäkringskassa etc.
Nu är det ju flera veckor sedan det hände och jag har graderat upp mig rörelsemässigt från modell skröplig 90-åring till pigg 70-åring
Att skriva av sig här, är också en del av det så viktiga rehabiliteringsarbetet
//Zanét