Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-27, 11:38
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Naxos med Apollo

Vid ankomst till Santorini runt lunchtid brukar gälla att Apollo genast bussar ned sina resenärer till den rysansvärda hamnen. Ofta kan det då bli dryg väntan på andra charterplan innan den inhyrda lilla utflyktsbåten Naxos Star avgår sådär vid femtiden på aftonen med destination Naxos. Beräkna restid till tre timmar innan ni är framme på Naxos.

Varför Apollo m flera bolag ska envisas med att genast bussa ner sina turister till väntan i den förfärligt dystra hamnen, det är för mig en gåta. Vore ju mycket trevligare om resenärerna fick tillbringa sin väntan på någon trevlig taverna uppe i Thira i stället.

Lägg därtill att det ju råder badförbud i hela hamnområdet samt att priserna på de befintliga "Vilda Västern"-serveringarna ligga mycket högt.

När det så gäller hemresedagen, då vill jag mig till minnes draga att det i tidigare inlägg här på forumet meddelats att man fick fara med Blue Star från Naxos i okristliga 06.00-gryningen , för att så flyga hem från Santorini vid lunchtiden samma dag.

Arne

Senast redigerad av Arne den 2008-10-27 klockan 11:40.
Svara med citat