Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-27, 11:29
Charleston Charleston är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006
Standard Sv: Rätt klädsel på taverna ?

Helén, jag känner mej träffad.
Våra två veckors vistelse på Fourni/Ikaria bjöd på lite blandat väder. Första 5 dagarna var vi på Fourni. Då var det väldigt varmt (enligt vår moppeuthyrare varmaste septemberdagarna där på 14 år, men det sanningshalten i det konstaterandet får man kanske ta med en nypa salt, väldigt varrmt var det hursomhelst), så det kändes näst intill orimligt att ha nåt annat än shorts på sej, även på kvällarna. Och eftersom både restaurangpersonalen (åtminstone på de ställen vi besökte) och en överväldigande majoritet av matgästerna också hade detsamma, så kändes det vara väldigt fånigt att börja diskutera vad dom tyckte om att man var klädd som man var.
Till de sista 9 dagarna, på Ikaria, blev det något av ett omslag väderleksmässigt. Rätt svalt på kvällarna (runt 20 grader, ibland under), så det kändes naturligt med långbyxor. I mitt fall jeans. Och även här kände man sej inte direkt speciell med sin enkla men funktionella klädsel. Observera att jag alltså inte ställde några direkta frågor till tavernapersonalen. Det kändes helt enkelt rätt dumt att göra det, när de flesta själva var klädda ungefär som jag. Och inte märkte jag av några konstiga blickar, sämre service, etc, heller. Jag drar slutsatsen att enkla rena shorts och ren t-shirts funkar bra när det är varmt och att enkla rena jeans och t-shirt och jeansskjorta funkar bra när det är lite svalare. Andra drar säkert andra slutsatser...
/Thomas
Svara med citat