Fiskekrogen har jag inte testat, men Sjömagasinet har jag ätit hos några gånger. Mycket god mat men tämligen dyrt om man ska betala med egen plånbok. Ligger dessutom lite avigt till från Centralen. I o f s inte så långt bort men lite bökigt att ta sig dit om man inte åker taxi.
Jag hade rekommenderat en "Räkfrossa" på Hotell Gothia. Du får in en stor tallrik med en skiva mörkt bröd i botten, den syns inte, med sallad, skivat kokt ägg, majonäs och dill och ett veritabelt BERG med skalade räkor på toppen. Till ett hyfsat pris. Smakar underbart. Restaurangen ligger dessutom överst i ett av de två tornen, så du får en fantastisk utsikt över Gbg på köpet...

Jag har för mig att de flyttade Restaurangen från det gamla tornet till det nya för några år sedan, så nu ligger den ännu högre. Jag har inte varit där på ett tag men jag förutsätter att de har Räkfrossan kvar. Det var en av deras paradrätter förr.
Det är dessutom gångavstånd från Centralen. Tar ca 20 -25 min att gå. Om det nu av någon outgrundlig anledning skulle vara väder för promenad. Vilket det sällan är i Gbg...
Ta sikte mot Lisseberg, gå förbi Ullevi, så kommer du först till Mässan och sedan Gothia strax efter till vänster. Det går inte att missa! Eller så kan du ta buss eller spårvagn till Korsvägen, så ligger Mässan och Hotell Gothia precis där.
Som tur är åt jag en stor räkmacka i veckan! Annars hade jag blivit VÄLDIGT sugen på en sådan nu...