Citat:
Ursprungligen postat av Zappa
Vojne, vojne, skall vi på den här nu igen...
|
JA, för h.... På dem igen! De rör på sig, alltså lever dom...
Citat:
Ursprungligen postat av Hellen
...min fråga riktar sig till de som skrev att de skulle kontrollera på plats, hur såg det ut?
|
Jag var ju en av dem som tänkte göra det. Jag hade tänkt fråga min gamle vän Stelios på Tinos om detta, men när jag kom dit visade det sig att vi hade så mycket andra allvarliga saker att prata om så denna fråga fick stå tillbaka.
På den utmärkta Tavernan/Pizzerian Erato i Katapola på Amorgos så hade Andreas shorts både dag som kväll. Och inte stördes jag av det! Fast jag smålog lite innombords. Inte åt honom utan när jag tänkte på den här tråden. Nu är han ju lite speciell och tämligen "headstrong" men jag tror att han var den ende jag såg i shorts så. Annars var det mörka långbyxor och vit skjorta...
Citat:
Ursprungligen postat av Zappa
Jag tror att ett "enkelt" svar kan vara att de som funderar på denna fråga aldrig klär sig fel.
Vad jag menar är att om man funderar på hur man klär i andra länder/vid "andra tillfällen" än man är "van" vid (bröllop, begravningar, nobelfester etc), så betyder ju det i sig att man faktiskt respekterar de andra kulturerna och försöker. Det tycker jag är viktigast!
De enda som eventuellt klär sig fel (om det nu ens finns något sådant) är de som inte bryr sig om hur de klär sig, eller de som inte ens har tänkt tanken på att det kan vara annorlunda i olika länder/vid speciella tillfällen.
|
Tack Zven.

Det där tycker jag är väldigt bra skrivet. Speciellt det att man kanske bör fundera på hur det är i andra länder och kulturer man besöker. Och att man respekterar seder och bruk...