Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-23, 21:31
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Grekisk ost till pasta?

Nu matpratar ni igen.
Jag själv har erfarenhet av en ost som finns på Marinoupolos (Champion) och luktar vedervärdigt men är mycket god till pasta. Fullt i klass med äkta Parmesan om inte bättre. Bästa tipset är att använda näsan och be att få provsmaka. Jag har alltid blivit bemött med ett vänligt ord och ett smakprov. Köpt många konstiga ostbitar, men att komma ihåg namnen är gud så svårt. Nu om jag har rätt i sak pratar vi hårdost, inte den mjuka och krämiga.
Kämpa på Birgitta, rätt var det är står jag utanför din dörr och vill "smaka" på det du tillagar. Till Retzina, tack för dina recept. De får även en gammal köksräv att hitta nya vägar och smaker.
"Somliga äter för att leva och andra lever för att äta"
Jag tillhör nog den senare. Just nu med en färdig lammgryta på spisen. Tog bara hela dagen att göra, men min "hemtjänstare" blir glad för god lunch i morgon. Helt klart annan mat än den som kommunen levererar till våra gamla. Det enda han säger att det luktar konstigt i ditt kök Ulf, men det du gör smakar underbart. Detta kommer från en man i 30-års åldern som är uppväxt på palt, bryta och ringripa (falukorv). Föraktar inget av ovan nämnda, men VARIATION är honnörsordet. Äter allt utom "rutten fisken" d.v.s surströmming. Har testat isländsk surhaj och det var vedervärdigt. Då kan surstrrömming räknas som en delikatess.

Uffe (sugen på nått sött men orkar ej göra munkar)
Svara med citat