Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-17, 22:42
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Hotell Journeys End / Ladis, Apollo

Citat:
Ursprungligen postat av Mats&Kicki Visa inlägg
Funderar på att åka till Karpathos i sommar och har tittat på olika hotell.
Någon som har erfarenhet av hotellen Journeys End eller Ladis.
Mysfaktor, avstånd till stad /strand, resturanger.

Är karpathos värt ett besök?

Mats&Kicki
Ja Karpathos är definitivt värt ett besök enligt min uppfattning. Pigadia stad är kanske inte Greklands mest pittoreska, men helt OK att bo i och äta gott i om kvällarna.

Vår passion är sköna stränder och sol o bad, och då är det svårt att tänka sig något bättre än Karpathos. Dock inte stranden i stan. Vid vårt besök för tre år sedan blev det mycket buss (20 min) till stranden Amopi som erbjuder både stor sandstrand och mindre stenstrand. Bara att välja. Och en restaurang mitt emellan dem som erbjuder toppengod mat och trevlig service till lunchen.

I somras blev det ett andra besök, då två veckor. Som vi brukar hyrde vi scooter och åkte ett par dagsturer runt på ön. Men framför allt blev det flera dagar än vanligt med scooter (hela 8 dagar) för att smidigt kunna åka till och från tre underbara stränder strax norr om Pigadia stad. De heter Achata (som blev vår favorit), Apela (klassad som en av de finaste i Medelhavet) och Agia Panagia. Dessa tre stränder blir mitt hetaste tips om ni inte är helt "anti sol&bad". Hoppas ni får en fin tur till Karpathos.

/Masse
Svara med citat