Sv: Dött på Parosforum
Vi bodde i Parikia och hade förbokat på samma ställe som vi bodde förra gången nämligen Fransiscos i Parikia. De har fräscha rum, och en fin pool något som barnen uppskattar. Jag upplever att rumsraggarna är fler på Paros än på Naxos och något mer hysteriska. Priser på rum, moped, hyrbil var lägre på Paros än på Naxos, då jämför jag Parikia mot Chora. Precis som någon annan sa så är stränderna på Paros lite mer inramade och man tar i många fall gärna en badbåt. Vi är alla olika men jag pallar inte Antiparos en vecka, däremot att åka båt på dagsutflykt är underbart. Vi är 2 vuxna och 3 barn inkl 2 tonåringar och vi gillar att åka runt och upptäcka olika stränder för att på kvällen strosa i stan och äta en god middag. Vi har inte hittat så bra matställen inne i gränderna i Parikia då är Tavernorna en bit längre bort mycket bättre. Vår favorit blev Cavo d'Oro som har bra mat och stort utbud. Riktigt bra priser. Gillar man Scirrocco på Naxos gillar man Cavo d'Oro på Paros. I år låg vi ett par dagar på Kolymbitresstranden och där var väldigt fint. I närheten ligger även ett vattenland med långa härliga rutchkanor. Hela anläggningen har havsvatten så det kändes fräscht, barnen älskade det. Inträde 10€ och då ingår dusch och solstol. Vi var även i Naoussa på en utflykt. Verkar väldigt mysigt men jag misstänker att det är lite mer party där på kvällarna för det var väldigt mycket ungdomar där. Kan även tipsa om en asiatisk restaurang lite utanför Parikia med grym utsikt över solnedgången, kommer inte på vad den heter just nu men fantastiskt bra mat bla Sushi till min sambos stora glädje.
|